Kereskedelmi feltételek

Általános Szerződési Feltételek

A webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban Szolgáltató) adatai:

Cégnév: Epadia Store Store s.r.o.

Székhely címe: Lermontovova 911/3, 811 05 Bratislava, SK

Adószám (IČ): 54799457

Közösségi adószám (EU adószám / IČ DPH): SK2121791518

 

A Epadia Store s.r.o által üzemeltetett webáruház Szlovákiában forgalomba hozott termékeket értékesít, kizárólag elektronikus úton, a www.naturalzen.hu weboldalon keresztül.

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) minden szolgáltatás és jogügylet vonatkozásában hatályos, mely a fent megjelölt weboldalon keresztül történik. A webáruházon keresztül, e-mailben és telefonon leadott rendelést áll módunkban elfogadni.

A Epadia Store s.r.o. kijelenti, hogy Szlovákiában bejegyzett gazdasági társaság, amely az elektronikus kereskedelemhez és az ehhez kapcsolódó csomagküldő kereskedelemhez szükséges engedélyekkel, jogszabályban előírt feltételekkel rendelkezik.

naturalzen.hu webcímen történő megrendeléssel, szerződés jön létre a Epadia Store s.r.o. mint szolgáltató (továbbiakban Szolgáltató) és a megrendelést leadó személy, mint vásárló (továbbiakban Vásárló) között.

A Vásárló a megrendelés jóváhagyásával elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen általános szerződési feltételekben foglaltakat.

 

Megrendelés

A vásárló a megrendelni kívánt termékeket a kosárban gyűjti össze, majd a kosár tartalmának ellenőrzése, esetleges módosítása után a tovább gomb megnyomásával választhat a belépés, a regisztráció, vagy a regisztráció nélküli vásárlás opciók közül. Ezt követően kerül sor az adatok megadására/ellenőrzésére/változtatására, a vásárló rendeléssel kapcsolatos adatainak rögzítésére.

A szerződéskötés nyelve: magyar.

Ezt követően a vásárló a fizetési és szállítási mód kiválasztása után a megrendelés jóváhagyásával elismeri, hogy jelen szerződési feltételeket, azaz a Epadia Store s.r.o. Vásárlási feltételeit megismerte és azokat magára nézve kötelezőnek ismeri el.

A megrendelés tárgya az áru kézbesítése, a www.naturalzen.hu webáruházon keresztül, a vásárló megrendelése alapján. A megrendelés történhet a webáruházon keresztül, e-mailben és telefonon.

A megrendelés megérkezéséről az eladó e-mailben a rendszer által automatikusan generált visszaigazolást küld. A visszaigazolás tartalmazza a megrendelés azonosító számát. Később ezen azonosító számra hivatkozva fordulhat a vásárló az eladóhoz. Ez a visszaigazolás azonban még csak a vásárló megrendelésének megérkezését igazolja és nem jelenti azt, hogy a termék raktáron található.

A megrendelés feldolgozása során az eladó e-mailben vagy telefonon keresheti meg a vásárlót a teljesítés feltételeinek egyeztetése érdekében. Abban az esetben, ha az eladó a vásárló megrendelését a vásárló megrendelésében foglalt feltételek szerint (pl. megrendelésben szereplő áron, szállítási határidőn belül, stb.) teljesíti, akkor az eladó a megrendelés feldolgozásáról nem köteles e-mailt küldeni a vásárlónak, hanem elegendő a szállítás időpontját és az esetleges egyéb adatokat sms és email útján közölni vásárlóval.

A vásárló és a Epadia Store s.r.o.között a megrendelt termék tárgyában a szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, mely annak archiválására tekintettel utóbb hozzáférhető.

Minden terméknél a végső ár van feltüntetve (ÁFA-val). A termék feltüntetett ára alatt az az ár értendő, amely még nem tartalmazza a szállítási költséget. Az áru a GLS futárszolgálattal van elküldve és kiszállítva. 

Szállítás és fizetés

Az eladó a weboldalon tájékoztató jelleggel feltüntetett szállítási határidőre törekszik a megrendelés teljesítésekor. A kézbesítés legkorábbi időpontját a megrendelés feldolgozását követően e-mailben közli az eladó a vásárlóval. A szállítás időpontját az eladó minden esetben e-mailben és sms-ben közli a vásárlóval annak érdekében, hogy a termékek átvétele biztosított legyen. A megrendelések feldolgozása abban a sorrendben történik, ahogy beérkeztek az eladóhoz. Abban az esetben, ha a megrendelt termék a megrendelés leadásának időpontjában nincs készleten, a vásárló erről értesítve lesz. 

A szállítás módja: 

  • Express One Hungary Kft. futárszolgálattal, amely legkésőbb 3 munkanapon belül szállít a feladást követően. 

A vásárló köteles a küldeményt a átvételkor tételesen ellenőrizni és a hiánytalan teljesítést az átvételi elismervény vagy számla átvételével nyugtázni. Ezt követően az eladónak nem áll módjában a vásárló hiányosságra, sérülésre vonatkozó reklamációját elfogadni.

Ha a csomag az átvételkor sérült, akkor a vásárló köteles jegyzőkönyvet felvetetni a futárral vagy eladóval, és a küldeményt eladó költségére visszaküldeni. Ennek elmulasztása a vásárló későbbi mennyiségi és minőségi reklamációinak elutasítását vonja maga után.

A vásárló kötelezettséget vállal arra, hogy gondoskodik az áru átvételéről. Amennyiben az áru kézbesítése a vásárló hibájából hiúsul meg (nem gondoskodik az árunak a megjelölt időben történő átvételéről), akkor köteles az eladó ezzel összefüggő többletköltségét (pl. áru visszaszállítása, újbóli kiszállítása, stb.) megtéríteni.

Amennyiben nincs másképp meghatározva, a szállítás költségeit a vásárló fizeti. 

 

Elállási jog

A Vásárló 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a Szolgáltatóval megkötött szerződéstől. Ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, a vásárló jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

Az elállási/felmondási határidő:

  1. a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap elteltével jár le;
  2. b) termék adásvételére irányuló szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vásárló vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
  3. c) több termék szolgáltatásakor attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi.
  4. d) több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor azon a napon, amelyen a Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.
  5. e) termék meghatározott időszakon belüli rendszeres szolgáltatására vonatkozó szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átveszi az első terméket.

Ha a Vásárló elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: ( Epadia Store s.r.o. Lermontovova 911/3, 811 05 Bratislava, SK).

 

Webáruház

A megrendelés elküldése előtt a vásárlónak kötelessége megismerkedni az általános üzleti- és a reklamációs feltételekkel. Az interneten történő megrendeléssel a vásárló kötelezve van az eladó felé. A vásárló felelős azokért az okozott károkért, amelyeket az eladónak okozott a webáruház nem megfelelő használatával. 

Az eladó nem felel az internetes hálózat esetleges műszaki hibáiból, a kommunikációs eszközök esetleges meghibásodásából, bármely szoftver vagy program meghibásodásából, esetleges technikai meghibásodásokból eredő károkért.

 

Záró rendelkezések

A jelen jogviszony vonatkozásában nem áll rendelkezésre magatartási kódex, a Szolgáltató ilyen kódex szabályozásának nem veti alá magát.

Az Eladó jogosult továbbá a termékek árát és a szállítási határidőket is megváltoztatni, módosítani.
A változtatások a naturalzen.hu webáruházban való közzététel időpontjától hatályosak.

Adott megrendelésre a megrendeléskor érvényben lévő általános szerződési feltételeket kell alkalmazni.

Amennyiben az eladó és a vásárló egyedi szerződést köt valamely termék megvásárlására, akkor jelen általános szerződési feltételek csak annyiban alkalmazandóak, amennyiben az egyedi szerződés eltérő rendelkezéseket nem tartalmaz.

Amennyiben a Vásárlónak bármilyen problémája vagy jogvitás ügye merülne fel a Szolgáltatóval szemben, a gyors panaszkezelés céljából keresse meg Ügyfélszolgálatunkat, vállalkozásunk célja, hogy minden ilyen ügyben megoldást találjunk.

 

Reklamációs szabályzat

A jótállásra való jog

Jótállás fennállhat szerződés alapján, de egyes termékek, árucikkek esetén jogszabályon alapul a kötelező jótállás (amit sokan garanciának hívnak). Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet rendelkezik. A hatályos jogszabályok szerint a jótállás kötelezettsége, valamint az alkatrészellátási felelősség a termék forgalmazóját terheli. Az igény érvényesítéshez a jótállási jegy, de ennek hiányában a vásárláskor kapott bizonylat is elég a jótállási eljárásá megindításához. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a vásárló részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét. 

Amennyiben valamilyen meghibásodás észlelhető a megvásárolt terméken, a vásárlónak jogában áll megreklamálni azt. A helyes elbíráláshoz szükséges, hogy az áru tiszta és teljes legyen, összhangban a higiéniai előírásokkal. A vásárló köteles az általános feltételek mellett betartani a termék jótállási papírján vagy a leírásban szereplő feltételeket, a terméket az élettartamával összhangban használni. 

A reklamáció végrehajtásának módja és helye

A reklamáció történhet írásos formában, e-maiben: info@naturalzen.hu, vagy postai úton.

 

A termék reklamációs eljárása

Amennyiben visszaszeretné küldeni a terméket, akkor értesítse az ügyfélszolgálatunkat, és a az ügyfélszolgálat éretesíti Önt a csere további lépéseiről. A visszaküldött csomagba kérem helyezze bele a kitöltött reklamációs adatlapot. A csomag átvétele után, mihamarabb elvégezzük a cserét, vagy a visszautalást.

Az eladó felelőssége

Az eladó felel azért, hogy az árult terméknek milyen a minősége és a használati tulajdonságai, hogy milyenek a kérések úgy általánosságban, az eladó vagy a vevő által kért, hogy megfelel a követelményeknek, az előírásoknak, a meghatározott mennyiségben van, és megfelel azoknak a céloknak, amelyet az eladó feltüntet vagy amilyen céllal az adott termék használva van. 

Az eladó felelős azokért a hibákért, amelyek az áruátvétel után jelennek meg még a jótállási időn belül. 

Az eladó nem felelős a károkért, ha:

  • azt a kárt maga a vásárló okozta
  • a vásárló már a vásárlás előtt tudomása volt a kár kilétéről
  • az árunak már lejárt a szavatossága
  • épp a kár miatt volt kedvezményes ára a terméknek
  • ez a jótállási időben történt, de a nem megfelelő és túlzott használat miatt vagy a termék elhasználtsága miatt, vagy amelyek a termék élettartama után keletkeztek
  • a vásárló vagy bárki más hozzányúlt az áruhoz vagy annak valamilyen részéhez

A fogadott reklamációról az eladó a vásárló számára kiállit egy jótállási bizonylatot, amelyen feltünteti a dátumot, amikor is fogadva lett a reklmaáció, valamint, hogy milyen áru van megreklamálva, hol és mikor volt az áru vásárolva, milyen meghibásodásról van szó, és az ár, amelyért meg volt vásárolva a termék. Ha a vásárló a termék hibásodását reklamálja, akkor az eladó alaposan átértékeli és vagy azonnal dönt, vagy összetettebb helyzetekben 3 napon belül. 

Határidők a reklamáció végrehajtására

Az eladó 24 hónapon keresztül vállal felelősséget az esetleges hibákért, attól kezdve, hogy a vásárló átvette az árut, amennyiben ez nincs máshogy feltüntetve sem a terméken, a termék csomagolásán vagy a jótállási bizonylaton. Ha a reklamáció javítással van megoldva, a jótállási időszak meghosszabodik, a reklamáció érvényesítésétől kezdve a javítás végéig, azaz amikor a vásárlónak kötelessége átvenni az árut, ez abban az esetben is érvényes, ha ezt nem tette meg. Ha a reklamáció árucserével van megoldva, új jótállási időszak veszi kezdetét attól a naptól kezdve, hogy át lett adva az új áru, vagyis amikor el lett küldve. 

Amennyiben a reklamáció nem a jótállási időszakban van végrehajtva, úgy a felelősségtől való jogtól elesik az eladó. A vásárló a reklamáció végrehajtásáról személyesen, telefonon vagy e-mailben lesz értesítve. 

 

 

A fogyasztó jogai

A hibás árunál, amelynek reklamációját a fogyasztó/vásárló a jótállási időszakon belül végrehajtja, az elhárítható hibáknál joga van a hiba ingyenes, rendes és időbeni megjavításához. Azoknál a hibáknál, amelyeket nem lehet elhárítani, és amelyek akadályozzák az áru használhatóságát, a vásárlónak joga van az árucserére, vagy elállhat a szerződéstől és visszakérheti a pénzt. 

Amennyiben a hiba elhárítható, de a folyamatos visszatérése miatt a fogyasztó nem tudja rendesen használni, joga van annak kicseréléséhez vagy az ár visszatérítéséhez. Ugyanilyen jogai vannak akkor is, ha olyan hibáról van szó, amelyet nem lehet elhárítani, és amikor a reklamációt 30 napon belül nem hajtják végre.

Amennyiben nem elhárítható hibákról, de azok nem akadályozzák a termék használhatóságát, a vásárlónak joga van valamilyen optimális kedvezményre.