Kereskedelmi feltételek
Általános Szerződési Feltételek
A webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban Szolgáltató) adatai:
Cégnév: Epadia Store Store s.r.o.
Székhely címe: Lermontovova 911/3, 811 05 Bratislava, SK
Adószám (IČ): 54799457
Közösségi adószám (EU adószám / IČ DPH): SK2121791518
A Epadia Store s.r.o által üzemeltetett webáruház Szlovákiában forgalomba hozott termékeket értékesít, kizárólag elektronikus úton, a www.naturalzen.hu weboldalon keresztül.
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) minden szolgáltatás és jogügylet vonatkozásában hatályos, mely a fent megjelölt weboldalon keresztül történik. A webáruházon keresztül, e-mailben és telefonon leadott rendelést áll módunkban elfogadni.
A Epadia Store s.r.o. kijelenti, hogy Szlovákiában bejegyzett gazdasági társaság, amely az elektronikus kereskedelemhez és az ehhez kapcsolódó csomagküldő kereskedelemhez szükséges engedélyekkel, jogszabályban előírt feltételekkel rendelkezik.
A naturalzen.hu webcímen történő megrendeléssel, szerződés jön létre a Epadia Store s.r.o. mint szolgáltató (továbbiakban Szolgáltató) és a megrendelést leadó személy, mint vásárló (továbbiakban Vásárló) között.
A Vásárló a megrendelés jóváhagyásával elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen általános szerződési feltételekben foglaltakat.
Megrendelés
A vásárló a megrendelni kívánt termékeket a kosárban gyűjti össze, majd a kosár tartalmának ellenőrzése, esetleges módosítása után a tovább gomb megnyomásával választhat a belépés, a regisztráció, vagy a regisztráció nélküli vásárlás opciók közül. Ezt követően kerül sor az adatok megadására/ellenőrzésére/változtatására, a vásárló rendeléssel kapcsolatos adatainak rögzítésére.
A szerződéskötés nyelve: magyar.
Ezt követően a vásárló a fizetési és szállítási mód kiválasztása után a megrendelés jóváhagyásával elismeri, hogy jelen szerződési feltételeket, azaz a Epadia Store s.r.o. Vásárlási feltételeit megismerte és azokat magára nézve kötelezőnek ismeri el.
A megrendelés tárgya az áru kézbesítése, a www.naturalzen.hu webáruházon keresztül, a vásárló megrendelése alapján. A megrendelés történhet a webáruházon keresztül, e-mailben és telefonon.
A megrendelés megérkezéséről az eladó e-mailben a rendszer által automatikusan generált visszaigazolást küld. A visszaigazolás tartalmazza a megrendelés azonosító számát. Később ezen azonosító számra hivatkozva fordulhat a vásárló az eladóhoz. Ez a visszaigazolás azonban még csak a vásárló megrendelésének megérkezését igazolja és nem jelenti azt, hogy a termék raktáron található.
A megrendelés feldolgozása során az eladó e-mailben vagy telefonon keresheti meg a vásárlót a teljesítés feltételeinek egyeztetése érdekében. Abban az esetben, ha az eladó a vásárló megrendelését a vásárló megrendelésében foglalt feltételek szerint (pl. megrendelésben szereplő áron, szállítási határidőn belül, stb.) teljesíti, akkor az eladó a megrendelés feldolgozásáról nem köteles e-mailt küldeni a vásárlónak, hanem elegendő a szállítás időpontját és az esetleges egyéb adatokat sms és email útján közölni vásárlóval.
A vásárló és a Epadia Store s.r.o.között a megrendelt termék tárgyában a szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, mely annak archiválására tekintettel utóbb hozzáférhető.
Minden terméknél a végső ár van feltüntetve (ÁFA-val). A termék feltüntetett ára alatt az az ár értendő, amely még nem tartalmazza a szállítási költséget. Az áru a GLS futárszolgálattal van elküldve és kiszállítva.
Szállítás és fizetés
Az eladó a weboldalon tájékoztató jelleggel feltüntetett szállítási határidőre törekszik a megrendelés teljesítésekor. A kézbesítés legkorábbi időpontját a megrendelés feldolgozását követően e-mailben közli az eladó a vásárlóval. A szállítás időpontját az eladó minden esetben e-mailben és sms-ben közli a vásárlóval annak érdekében, hogy a termékek átvétele biztosított legyen. A megrendelések feldolgozása abban a sorrendben történik, ahogy beérkeztek az eladóhoz. Abban az esetben, ha a megrendelt termék a megrendelés leadásának időpontjában nincs készleten, a vásárló erről értesítve lesz.
A szállítás módja:
- Express One Hungary Kft. futárszolgálattal, amely legkésőbb 3 munkanapon belül szállít a feladást követően.
A vásárló köteles a küldeményt a átvételkor tételesen ellenőrizni és a hiánytalan teljesítést az átvételi elismervény vagy számla átvételével nyugtázni. Ezt követően az eladónak nem áll módjában a vásárló hiányosságra, sérülésre vonatkozó reklamációját elfogadni.
Ha a csomag az átvételkor sérült, akkor a vásárló köteles jegyzőkönyvet felvetetni a futárral vagy eladóval, és a küldeményt eladó költségére visszaküldeni. Ennek elmulasztása a vásárló későbbi mennyiségi és minőségi reklamációinak elutasítását vonja maga után.
A vásárló kötelezettséget vállal arra, hogy gondoskodik az áru átvételéről. Amennyiben az áru kézbesítése a vásárló hibájából hiúsul meg (nem gondoskodik az árunak a megjelölt időben történő átvételéről), akkor köteles az eladó ezzel összefüggő többletköltségét (pl. áru visszaszállítása, újbóli kiszállítása, stb.) megtéríteni.
Amennyiben nincs másképp meghatározva, a szállítás költségeit a vásárló fizeti.
Elállási jog
A Vásárló 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a Szolgáltatóval megkötött szerződéstől. Ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, a vásárló jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
Az elállási/felmondási határidő:
- a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap elteltével jár le;
- b) termék adásvételére irányuló szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vásárló vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
- c) több termék szolgáltatásakor attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi.
- d) több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor azon a napon, amelyen a Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.
- e) termék meghatározott időszakon belüli rendszeres szolgáltatására vonatkozó szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átveszi az első terméket.
Ha a Vásárló elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: ( Epadia Store s.r.o. Lermontovova 911/3, 811 05 Bratislava, SK).
Webáruház
A megrendelés elküldése előtt a vásárlónak kötelessége megismerkedni az általános üzleti- és a reklamációs feltételekkel. Az interneten történő megrendeléssel a vásárló kötelezve van az eladó felé. A vásárló felelős azokért az okozott károkért, amelyeket az eladónak okozott a webáruház nem megfelelő használatával.
Az eladó nem felel az internetes hálózat esetleges műszaki hibáiból, a kommunikációs eszközök esetleges meghibásodásából, bármely szoftver vagy program meghibásodásából, esetleges technikai meghibásodásokból eredő károkért.
Záró rendelkezések
A jelen jogviszony vonatkozásában nem áll rendelkezésre magatartási kódex, a Szolgáltató ilyen kódex szabályozásának nem veti alá magát.
Az Eladó jogosult továbbá a termékek árát és a szállítási határidőket is megváltoztatni, módosítani.
A változtatások a naturalzen.hu webáruházban való közzététel időpontjától hatályosak.
Adott megrendelésre a megrendeléskor érvényben lévő általános szerződési feltételeket kell alkalmazni.
Amennyiben az eladó és a vásárló egyedi szerződést köt valamely termék megvásárlására, akkor jelen általános szerződési feltételek csak annyiban alkalmazandóak, amennyiben az egyedi szerződés eltérő rendelkezéseket nem tartalmaz.
Amennyiben a Vásárlónak bármilyen problémája vagy jogvitás ügye merülne fel a Szolgáltatóval szemben, a gyors panaszkezelés céljából keresse meg Ügyfélszolgálatunkat, vállalkozásunk célja, hogy minden ilyen ügyben megoldást találjunk.
Reklamációs szabályzat
A jótállásra való jog
Jótállás fennállhat szerződés alapján, de egyes termékek, árucikkek esetén jogszabályon alapul a kötelező jótállás (amit sokan garanciának hívnak). Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet rendelkezik. A hatályos jogszabályok szerint a jótállás kötelezettsége, valamint az alkatrészellátási felelősség a termék forgalmazóját terheli. Az igény érvényesítéshez a jótállási jegy, de ennek hiányában a vásárláskor kapott bizonylat is elég a jótállási eljárásá megindításához. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a vásárló részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét.
Amennyiben valamilyen meghibásodás észlelhető a megvásárolt terméken, a vásárlónak jogában áll megreklamálni azt. A helyes elbíráláshoz szükséges, hogy az áru tiszta és teljes legyen, összhangban a higiéniai előírásokkal. A vásárló köteles az általános feltételek mellett betartani a termék jótállási papírján vagy a leírásban szereplő feltételeket, a terméket az élettartamával összhangban használni.
A reklamáció végrehajtásának módja és helye
A reklamáció történhet írásos formában, e-maiben: info@naturalzen.hu, vagy postai úton.
A termék reklamációs eljárása
Amennyiben visszaszeretné küldeni a terméket, akkor értesítse az ügyfélszolgálatunkat, és a az ügyfélszolgálat éretesíti Önt a csere további lépéseiről. A visszaküldött csomagba kérem helyezze bele a kitöltött reklamációs adatlapot. A csomag átvétele után, mihamarabb elvégezzük a cserét, vagy a visszautalást.
Az eladó felelőssége
Az eladó felel azért, hogy az árult terméknek milyen a minősége és a használati tulajdonságai, hogy milyenek a kérések úgy általánosságban, az eladó vagy a vevő által kért, hogy megfelel a követelményeknek, az előírásoknak, a meghatározott mennyiségben van, és megfelel azoknak a céloknak, amelyet az eladó feltüntet vagy amilyen céllal az adott termék használva van.
Az eladó felelős azokért a hibákért, amelyek az áruátvétel után jelennek meg még a jótállási időn belül.
Az eladó nem felelős a károkért, ha:
- azt a kárt maga a vásárló okozta
- a vásárló már a vásárlás előtt tudomása volt a kár kilétéről
- az árunak már lejárt a szavatossága
- épp a kár miatt volt kedvezményes ára a terméknek
- ez a jótállási időben történt, de a nem megfelelő és túlzott használat miatt vagy a termék elhasználtsága miatt, vagy amelyek a termék élettartama után keletkeztek
- a vásárló vagy bárki más hozzányúlt az áruhoz vagy annak valamilyen részéhez
A fogadott reklamációról az eladó a vásárló számára kiállit egy jótállási bizonylatot, amelyen feltünteti a dátumot, amikor is fogadva lett a reklmaáció, valamint, hogy milyen áru van megreklamálva, hol és mikor volt az áru vásárolva, milyen meghibásodásról van szó, és az ár, amelyért meg volt vásárolva a termék. Ha a vásárló a termék hibásodását reklamálja, akkor az eladó alaposan átértékeli és vagy azonnal dönt, vagy összetettebb helyzetekben 3 napon belül.
Határidők a reklamáció végrehajtására
Az eladó 24 hónapon keresztül vállal felelősséget az esetleges hibákért, attól kezdve, hogy a vásárló átvette az árut, amennyiben ez nincs máshogy feltüntetve sem a terméken, a termék csomagolásán vagy a jótállási bizonylaton. Ha a reklamáció javítással van megoldva, a jótállási időszak meghosszabodik, a reklamáció érvényesítésétől kezdve a javítás végéig, azaz amikor a vásárlónak kötelessége átvenni az árut, ez abban az esetben is érvényes, ha ezt nem tette meg. Ha a reklamáció árucserével van megoldva, új jótállási időszak veszi kezdetét attól a naptól kezdve, hogy át lett adva az új áru, vagyis amikor el lett küldve.
Amennyiben a reklamáció nem a jótállási időszakban van végrehajtva, úgy a felelősségtől való jogtól elesik az eladó. A vásárló a reklamáció végrehajtásáról személyesen, telefonon vagy e-mailben lesz értesítve.
A fogyasztó jogai
A hibás árunál, amelynek reklamációját a fogyasztó/vásárló a jótállási időszakon belül végrehajtja, az elhárítható hibáknál joga van a hiba ingyenes, rendes és időbeni megjavításához. Azoknál a hibáknál, amelyeket nem lehet elhárítani, és amelyek akadályozzák az áru használhatóságát, a vásárlónak joga van az árucserére, vagy elállhat a szerződéstől és visszakérheti a pénzt.
Amennyiben a hiba elhárítható, de a folyamatos visszatérése miatt a fogyasztó nem tudja rendesen használni, joga van annak kicseréléséhez vagy az ár visszatérítéséhez. Ugyanilyen jogai vannak akkor is, ha olyan hibáról van szó, amelyet nem lehet elhárítani, és amikor a reklamációt 30 napon belül nem hajtják végre.
Amennyiben nem elhárítható hibákról, de azok nem akadályozzák a termék használhatóságát, a vásárlónak joga van valamilyen optimális kedvezményre.